SÅ HÄR GÖR MAN "SKUGG COLLAGE"

Alltså jag vet inte vad man säger men jag ska försöka visa er hur man gör en sån här bild med massa andra bilder i: 
 
 


1. 
1. Börja med att öppna en bild som lager. 
 
2. 
 
2. När du öppnar bilden kommer det se ut så här. 
 
3. 
 
3. Efter det så trycket du på Arkiv > Öppna
 
4. 
 
4. När du valt den bilden du vill ha så kommer den ju upp på en ny flick. Bredvid bilden finns Verktygslådan (den till vänster om bilden) med massa olika "verktyg" eller vad man nu ska kalla det. Tryck sedan på lassot (den tredje från vänster längst upp) och se till att ha exakt likadant som jag har  på bilden. Alltså där det står Fri Markering och andra saker. Där det står Radie (skugga) kan du ändra på som du vill. Om du har lite Radie så blir bilden inte så jätte skuggig, och om du har mycket Radie så blir den väldigt skuggig. Jag brukar ha den på 81.5 typ. När du fixat till det som du vill ha så drar du bara musen över bilden och markerar det du vill ha och tryck sedan på Ctrl C. 
 
 
5.  
 
5. Nu har du kopierat den bilden som du ville sätta in i den bilden du öppnade först. (1.) 
Gå tillbaka till den bilden och och tryck sedan på Ctrl V. Nu ska det se ut så här som det gör på bilden ovan. Om du vill förminska bilden så trycker du på Skift + T. 
 
6. 
 
6. När du satt in alla bilder du vill ha så trycker du på Exportera för att spara bilden. 
 
 

Hoppas ni förstod min usla förklaring, haha. Nej, men lycka till och gör något snyggt! Om ni behöver hjälp med något så kommentera. :) xx

Comments



Name:
Remember me?

Mail:

URL/Blogg:

Comment:

Trackback